لینک فایل طرح توجیهی تولید مربا،ترشی و خیار شور

هدف از ایجاد این طرح ، احداث واحدی است که قابلیت تولید خیارشور ، مربا و شوریجات را فراهم آورد و علاوه بر تامین نیاز منطقه اجرای طرح ، بخشی از بازار داخلی را به تولیداتش اختصاص دهد.

موارد مصرف و کاربرد :

ترشیجات و خیارشور معمولا همراه با غذا مورد مصرف قرار می گیرد . خیارشور حالت چاشنی داشته و به صورت زیادی در تهیه غذا های سبک و ساندویچ به کاربرده می شود. ترشیجات بیشتر حالت سنتی خود را حفظ نمودهاند وبیشتر همراه غذاهای سنتی مورد مصرف قرار می گیرند.

 شرایط واردات و صادرات :

ترشی و خیارشور جزء محصولات غذایی که دارای استاندارهای سخت خوراکی در اروپا و آمریکا نمی باشد و لذا پیشنهاد می شود و با توجه به شرایط صادرات آسان و تعرفه ای گمرکی و هزینه حمل و نقل در ابتدا صادرات به کشورهایی که شرایط واردات آسان تری دارند مد نظر قرار گیرد . همچنین شایان ذکر است مصرف کنندگان این محصول کشورهای آسیای میانه ، خلیج فارس و اروپای شرقی وتا حدی اروپای غربی می باشند.

کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول :

از موادی چون شورها و ماست و سبزیجات ساده می توان به عنوان جایگزین مناسبی برای ترشیجات و خیارشور نام برد.

 اهمیت استراتژیک کالا در دنیای امروز :

این کالا بدلیل استفاده محصولات کشاورزی به عنوان مواد اولیه و در حقیقت ایجاد ارزش افزوده برای کالاهای کشاورزی و ایجاد اشتغال مناسب برای کشورهایی که دارای محصولات کشاورزی با قیمت و کیفیت مناسب بسیار مطلوب می باشد.

همچنین بدلیل تغییر بافت سنتی خانواده ها در کشورهای در حال توسعه مصرف ترشیجات و خیارشور تولید شده به صورت صنعتی در حال گسترش بوده و بسیاری از کشورها سعی در گسترش اینگونه محصولات بجای غذای سنتزی در حال گسترش دارند.

کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول :

کشورهای اروپای شرقی و آسیای میانه و چین و خاورمیانه کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده این محصول می باشند .

فرآیند تولیدترشی و خیار شور :

خیارشور و ترشیجات بدلیل اشتراکات و شرایط تولید مشابه می توانند در یک واحد صنعتی تولید شوند . در اینجا ابتدا به بررسی فرآیند تولید خیارشور وسپس ترشی می پردازیم :

خیارشور :

از قرار گرفتن خیار در محلول مناسب آماده شده از سرکه و آب نمک خیارشور تهیه می شود. فرآیند صنعتی تولید خیارشور در ادامه توضیح داده شده است:

1- توزین خیار قبل از تخلیه و تحویل بار : در کارخانجات مواد غذایی که مواد اولیه آن ها میوه است میوه را به وسیله باسکول توزین کرده وسپس تخلیه می نمایند.

2- شستشو وتمیز کردن اولیه : منظور از تمیز کردن پاک نمودن خیار از هرگونه آلودگی خارجی می باشد.بدین منظور می توان روش غوطه ورسازی خیار در آب استفاده نمود.

3- درجه بندی : این مرحله در تولید خیارشور که میوه به صورت کامل مورد استفاده قرار می گیرد بسیار اهمیت دارد . درجه بندی را می توان بر اساس معیارهایی که ارائه می شود انجام داد :

:: شکل و اندازه

:: رسیده وتازه بودن

:: بافت

:: مزه و عطر

:: عیوب ظاهری

:: رنگ

به استثنای مورد اول که بوسیله دستگاه انجام نمی گردد در بقیه موارد مجبور به استفاده از نیروی انسانی (به کمک تشخیص با چشم) می باشیم.

4- جداسازی قسمت های زائد : این کار بلا فاصله پس از شستشو انجام می گیرد

5- دم گیری : پس از طی مراحل بالا دستگاه را وارد دستگاه دم گیر می کنند تا دم آن جداشود. این عمل می تواند به صورت دستی نیز انجام گردد.

6- شستشو وتمیز کردن : در این قسمت پس از دم گیری این بار خیار را بوسیله اسپری آب با فشار بالا شستشو می نمایند.

قراردادن خیارها در شیشه : پس از آماده کردن خیارها آن ها را بوسیله دستگاه و یا به صورت دستی در شیشه ها قرار می دهیم.

8- آماده کردن محلول آب نمک : محلول آب نمک شامل 7-10% حجمی سرکه و 3-4% حجمی نمک می باشد پس از تهیه محلول آن را وارد دیگ دوجداره می نماییم و تا دمای 95 درجه سانتیگراد گرم می نماییم.

9- اضافه کردن آب نمک : پس از تهیه آب نمک آن را بوسیله دستگاه پرکن آب نمک به شیشه های خیارشور اضافه می نماییم.

10- پاستوریزاسیون: برای ماندگاری خیارشور آن را وارد دستگاه پاستوریزاسیون مینماییم.

11- دستگاه دربندی تک هد و چند هد : در این دستگاه یک مخزن وجود دارد که درب ها در آن ریخته می شود و به تدریج برای دربندی مورد استفاده قرار می گیرند این دستگاه دارای هدهای چرخنده است که با چرخش خود باعث دربندی شیشه ها می شوند.

12- دستگاه اتیکت چسبان خطی : در این دستگاه شیشه ها از سمت چپ وارد و پس از اتیکت چسبانی از سمت راست خارج می شوند دراین دستگاه بر اثر برخرد شیشه با دستگاه و چرخش آن لیبل ها به شیشه می چسبند.

13- شرینگ پک : در این دستگاه شیشه های خیارشور را که دربندی و اتیکت زنی شده اند شرینگ می کند.این عمل در بسته های 20 تایی و 12 تایی معمولا انجام می شوند.این عمل بوسیله کارگر نیز قابل انجام می باشد.

ترشی :

از قرار گرفتن مخلوط سبزی ها و بعضی میوه ها در محلول مناسب آماده شده از سرکه ترشی تهیه می شود. ترشی دارای انواع بسیار گوناگونی است که در اینجا فرآیند صنعتی تولید ترشی در ادامه توضیح داده شده است:

1 - توزین مواد اولیه قبل از تخلیه و تحویل بار : در کارخانجات مواد غذایی که مواد اولیه آن ه ا میوه وسبزیجات است میوه وسبزیجات را به وسیله باسکول توزین کرده وسپس تخلیه می نمایند.

2- شستشو وتمیز کردن اولیه : منظور از تمیز کردن پاک نمودن میوه وسبزیجات از هرگونه آلودگی خارجی می باشد.بدین منظور می توان روش غوطه ورسازی سبزیجات در آب استفاده نمود.

3- درجه بندی : این مرحله در تولید ترشی که به صورت خرد شده تهیه می گردد اهمیت چندانی ندارد . درجه بندی را می توان بر اساس معیارهایی که ارائه می شود انجام داد :

:: شکل و اندازه

:: رسیده وتازه بودن

:: بافت

:: مزه و عطر

:: عیوب ظاهری

:: رنگ

به استثنای مورد اول که بوسیله دستگاه انجام می گردد در بقیه موارد مجبور به استفاده از نیروی انسانی (به کمک تشخیص با چشم) می باشیم.

4- جداسازی قسمت های زائد : این کار بلا فاصله پس از شستشو انجام می گیرد.

5- پوستگیری : در تولید ترشیجات در مقیاس های کوچک پوستگیری را اغلب به صورت دستی انجام می دهند اما در تولیدی های بزرگ از دستگاهی استفاده می شود که با ایجاد چرخش در محصول در داخل استوانه پوست آن را جدا می نماید.

6- خرد کردن : در این دستگاه که به صورت پیوسته کار می کند سبزیجات از قسمت بالای دستگاه وارد و در اثر چرخش چاقوهای تیز که حول محور نصب شده اند سبزیجات را خرد می کنند شایان ذکر ایت که دستگاهی نیز برای تیز کردن چاقوها می تواند مورد استفاده قرار گیرد.قبل از ورود سبزیجات به دستگاه حتما باید از آهنربایی جهت جذب قطعات آهنی و پیچ و مهره های احتمالی موجود در سبزیجات استفاده نمود تا از رسین آسیب های جدی به دستگاه پیشگیری گردد.

7- آماده کردن محلول سرکه : سرکه را به همراه 3-2% نمک مخلوط شده و به دستگاه پرکن منتقل میگردد .

8- قراردادن سبزیجات خرد در شیشه بوسیله دستگاه پرکن : پس از آماده کردن سبزیجات آن ها را به بوسیله دستگاه پرکن در شیشه ها قرار می دهیم.

9- پاستوریزاسیون: برای ماندگاری خیارشور آن را وارد دستگاه پاستوریزاسیون مینماییم.

10- دستگاه دربندی تک هد و چند هد : در این دستگاه یک مخزن وجود دارد که درب ها در آن ریخته می شود و به تدریج برای دربندی مورد استفاده قرار می گیرند این دستگاه دارای هدهای چرخنده است که با چرخش خود باعث دربندی شیشه ها می شوند.

11- دستگاه اتیکت چسبان خطی : در این دستگاه شیشه ها از سمت چپ وارد و پس از اتیکت چسبانی از سمت راست خارج می شوند دراین دستگاه بر اثر برخرد شیشه با دستگاه و چرخش آن لیبل ها به شیشه می چسبند.

این دستگاه معمولا از استنلس استیل خشدار ضد اسید با پایه های آلومینی قابل تنظیم استفاده می شود.

12- شرینگ پک : در این دستگاه شیشه های خیارشور را که دربندی و اتیکت زنی شده اند شرینگ می کند.این عمل در بسته های 20 تایی و 12 تایی معمولا انجام می شوند.این عمل بوسیله کارگر نیز قابل انجام می باشد. در انتها متذکر می شویم بادمجان را باید به صورت جداگانه با سرکه جوشاند و در پرکن به بقیه مواد اضافه نمود.

طرح حاضر سعی دارد تا مجموعه عوامل و فاکتورهای موثر در تولیـد مربا، ترشی و خیارشور را حتی الامکان توضیح داده و به بررسی توجیه پذیری مالی و اقتصادی این طرح بپردازد.

تعداد صفحات:109

اشتغال زایی:21

فرمت:pdf


کلمات کلیدی : طرح,توجیهی,تولید,مربا,,ترشی,و,خیار,شور,طرح توجیهی تولید مربا,ترشی و خیار شور,
برای پشتیبانی و خرید فایل به سایت اصلی فروشنده مراجعه بفرمائید:

لینک دریافت فایل از سایت اصلی



لینک منبع :لینک فایل طرح توجیهی تولید مربا،ترشی و خیار شور

دریافت فایل: طرح توجیهی تولیـد مربا، ترشی و خیارشور|دی آی digit.xteach.ir/.../دریافت-فایل:-طرح-توجیهی-تولیـد-مربا،-ترشی-و-خیارشور‏ - ذخیره شده این فایل برای کارآفرینان در زمینه تولیـد مربا، تر. ... مشخصات فایل مورد نظر در مورد طرح توجیهی تولیـد مربا، ترشی و خیارشور آماده دریافت می باشد ... لینک دانلود. طرح توجیهی تولید مربا،ترشی و خیار شور - مرکز انواع فایل shamsfile.freehost.io/دانلود-فایل-طرح-توجیهی-تولید-مربا،ترش/‏ - ذخیره شده 22 ژوئن 2019 ... برای دانلود فایل طرح توجیهی تولید مربا،ترشی و خیار شور روی لینک زیر کلیک کنید. لینک طرح توجیهی تولید مربا،ترشی و خیار شور. توضیحات ... دانلود طرح توجیهی تولید مربا، ترشی و خیارشور با ظرفیت 620 تن در ... edupconf.ir/uptime/دانلود-طرح-توجیهی-تولید-مربا،-ترشی-و-خ-2/‏ - ذخیره شده طرح توجیهی مربا فایل کامل دانلود طرح توجیهی تولید مربا، ترشی و خیارشور با ظرفیت 620 تن در سال 13 صفحه به همراه لینک دانلود. دانلود فایل. دانلود طرح توجیهی و ... دانلود طرح توجیهی تولید مربا, ترشی و خیارشور – بین المللی فیس pes-persian.ir/.../دانلود-طرح-توجیهی-تولید-مربا-ترشی-و-خیا/‏ - ذخیره شده طرح توجیهی تولید مربا فایل کامل دانلود طرح توجیهی تولید مربا, ترشی و خیارشور به همراه لینک دانلود. دانلود فایل. این طرح توجیهی در رابطه با تولید مربا, ترشی و ... طرح توجیهی تولید خیار شور ترشی و مربا | assembly | 179291 assembly.etock.ir/assembly/179291/html‏ - ذخیره شده طرح توجیهی تولید خیار شور، ترشی و مربا دسته بندی: جزوات» سایر موارد تعداد مشاهده : 337 مشاهده فرمت فایل دانلودی:. pdf فرمت فایل اصلی: pdf تعداد صفحات: 16 حجم ... دانلود طرح توجیهی ترشیجات خیار شور و مربا - فایل های آموزشی - تماشا https://tamasha.com/v/.../دانلود-طرح-توجیهی-ترشیجات-خیار-شور-و-مربا‏ 19 فوریه 2019 ... کاربران گرامی در این بخش لینک دانلود طرح توجیهی ترشیجات خیار شور و مربا با فرمت پی دی اف در حجم 109 صفحه آماده شده است.برای دریافت فایل ... فایل word طرح(کارآفرینی) طرح توجیهی تولیـد مربا, ترشی و خیارشور ... decisions.icoac.ir/decisions/56151/html‏ 7 ا کتبر 2018 ... دانلود ... بخشی از متن فایل word طرح(کارآفرینی) طرح توجیهی تولیـد مربا, ترشی و خیارشور : مقـدمه: علیرغم نیاز کشور به واردات محصـولات کشاورزی ... طرح توجیهی تولیـد مربا، ترشی و خیارشور با ظرفیت 620 تن در سال ... khabarfariman.ir/.../طرح-توجیهی-تولیـد-مربا،-ترشی-و-خیارشور/‏ - ذخیره شده طرح توجیهی تولیـد مربا, ترشی و خیارشور,طرح توجیهی, تولیـد مربا, ترشی و خیارشور ... لینک پرداخت و دانلود در “پایین مطلب” فرمت فایل: word (قابل ویرایش و آماده ... طرح توجیهی تولید مربا, ترشی و خیارشور, دانلود طرح توجیهی تولید ... gridlearn.ir/طرح-توجیهی-تولید-مربا-ترشی-و-خیارشور-د/‏ - ذخیره شده کارآفرینی ، طرح توجیهی جدیدترین طرح توجیهی تولید مربا, ترشی و خیارشور 1915710 ... عنوان پاورپوینت با موضوع اصول صحیح تغذیه روی لینک زیر کلیک کنید. ... محاسبات عددی, روش‌های عددی, حل معادلات غیر خطی, ریشه‌یابی-کدهای فرترن و فایل ... طرح توجیهی تولید مربا, ترشی و خیارشور | buydl | translate5 translate5.smshoora.ir/translate5-6237.buydl.html‏ - ذخیره شده 23 آوریل 2019 ... طرح توجیهی تولید مربا, ترشی و خیارشور | buydl | translate5 ... در این صفحه تخصصی لینک دانلود طرح توجیهی تولید مربا, ترشی و خیارشور را قرار داده ایم. ... فایل ورد قابل چاپ، طرح توجیهی، تولیدی، اشتغال وکار آفرینی، محصولات ... ArtCover | طرح توجیهی تولید ترشیجات، خیار شور و مربا no9687.artcover.ir/‏ طرح توجیهی تولید ترشیجات، خیار شور و مربا ...لینک دریافت فایل... فایل در قالب WORD است. در 47 صفحه وجود دارد. فایل مد نظر قابل ویرایش است. دانلود طرح توجیهی تولید خیارشور، ترشی و مربا با ظرفیت 1000 تن در ... iranmedia2017.ir/.../دانلود-طرح-توجیهی-تولید-خیارشور،-ترشی/‏ - ذخیره شده طرح توجیهی خیارشور فایل کامل دانلود طرح توجیهی تولید خیارشور، ترشی و مربا با ظرفیت 1000 تن در سال 16 صفحه به همراه لینک دانلود. دانلود فایل. دانلود طرح ... طرح توجیهی تولید خیارشور ، ترشی و مربا به ظرفیت 1000 تن در سال ... kh-ttseo.ir/.../طرح-توجیهی-تولید-خیارشور-،-ترشی-و-مربا-ب/‏ - ذخیره شده طرح توجیهی تولید خیارشور , ترشی و مربا به ظرفیت 1000 تن در سال در دسته بندی کارآفرینی ، طرح ... مسجد لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word … طرح توجیهی تولیـد مربا، ترشی و خیارشور با ظرفیت 620 تن در سال ... talashna.ir/micro/طرح-توجیهی-تولیـد-مربا،-ترشی-و-خیارشور/‏ - ذخیره شده طرح توجیهی تولیـد مربا، ترشی و خیارشور با ظرفیت 620 تن در سال(word)14 صفحه ... تحقیق درمورد: انواع کاه لینک دانلود و خرید پایین توضیحات فرمت فایل word و ... طرح تولید آلبالو https://cienciaydesarrollo.mx/Sand-Maker/06-Wed/5054.html‏ - ذخیره شده طرح توجیهی تولید ترشیجات ، خیار شور و مربا 1 . khiar shoor ﻃﺮح ﺗﻮﺟﻴﻬﻲ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺧﻴﺎرﺷﻮر ... نمونه 1000 طرح توجیهی سودآور زودبازده word و pdf دریافت فایل نمونه طرح .... طرح توجیهی تولید کمپوت میوه 122 صفحه را می توانید از لینک دانلود در انتهای همین ... دانلود طرح توجیهی تولید مربا, ترشی و خیارشور – دیجیتال سند finerdesign.ir/digital/دانلود-طرح-توجیهی-تولید-مربا-ترشی-و-خیا/‏ - ذخیره شده طرح توجیهی تولید مربا فایل کامل دانلود طرح توجیهی تولید مربا, ترشی و خیارشور به همراه لینک دانلود. دانلود فایل. این طرح توجیهی در رابطه با تولید مربا, ترشی و ... طرح توجیهی تولید ترشیجات ، خیار شور و مربا – سخت افزار پنهان sepantadesigners.ir/.../طرح-توجیهی-تولید-ترشیجات-،-خیار-شور-و-مر/‏ - ذخیره شده طرح توجیهی تولید ترشیجات فایل کامل طرح توجیهی تولید ترشیجات ، خیار شور و مربا به همراه لینک دانلود. دانلود فایل. این طرح توجیهی در رابطه با تولید ترشیجات ... لینک مستقیم فایل طرح توجیهی تولید مربا، ترشی و خیارشور mj59.ydlteach.ir/se/40429/html‏ - ذخیره شده با سلام و خیر مقدم،در این پست توضیحات فایل خلاصه طرح:موضوع طرح : تولید مربا، ترشی و خیارشور به ظرفیت 620 تن در سالمحل اجرای طرح : قابل اجرا در سراسر کشور ... بهترین فایل طرح توجیهی تولید ترشیجات، خیار شور و مربا dl46.forsatlc.ir/text/14743/best.html‏ - ذخیره شده بهترین فایل طرح توجیهی تولید ترشیجات، خیار شور و مربا ... دانلود ... با سلام بر شما. این صفحه بهترین فایل با عنوان طرح توجیهی تولید ترشیجات، خیار شور و مربا ... تصاویر برای لینک فایل طرح توجیهی تولید مربا،ترشی و خیار شور خرید فایل در یک بسته طرح توجیهی تولید مربا، ترشی و خیارشور dl7.iranstore2.ir/item_allinone-1432/16233/html‏ - ذخیره شده آیا فایل طرح توجیهی تولید مربا، ترشی و خیارشور به کار پژوهشی شما نزدیک است؟ پس وقت را تلف نکنید و دانلود کنید. طرح توجیهی تولید ترشیجات، خیار شور و ... دانلود طرح توجیهی تولید مربا, ترشی و خیارشور – تست مقاله nanotour.ir/test/دانلود-طرح-توجیهی-تولید-مربا-ترشی-و-خیا/‏ - ذخیره شده طرح توجیهی تولید مربا فایل کامل دانلود طرح توجیهی تولید مربا, ترشی و خیارشور به همراه لینک دانلود. دانلود فایل. این طرح توجیهی در رابطه با تولید مربا, ترشی و ... pathankot تجهیزات برای تولید مربا - SME https://pzthetakkoord.be/22693-pathankot تجهیزات-برای-تولید-مربا/‏ - ذخیره شده موارد کاربرد طرح توجیهی تولید کمپوت مربا و مارمالاد : 1 - منبع بسیار مفید برای جمع ... دانلود طرح توجیهی تولید ترشی و خیار شور مناسب برای اخذ وام و ارائه به ارگان ها و ... دانلود رایگان فایل طرح توجیهی صنعتی و دانلود فرمت word و . ... کاملترین پکیج طرح توجیهی کمپوت مربا و مارمالاد که شامل طرحهای زیر میباشد را میتوانید از لینک ... طرح توجیهی تولید خیارشور مربا و ترشی | broadcasting | 179382 broadcasting.mohandesalvand.ir/broadcasting/179382/html‏ - ذخیره شده طرح توجیهی تولید خیارشور مربا و ترشی این طرح توجیهی شامل موارد زیر میباشد: اهداف طرح معرفی کامل این محصول موارد کاربرد این محصول بررسی ظرفیت تولید سالانه ... طرح توجیهی تولید مربا شربت شور ترشی و حلوا | belongs | 179819 belongs.mohandesalvand.ir/belongs/179819/html‏ - ذخیره شده طرح توجیه فنی، مالی و اقتصادی (BP) تولید مربا، شربت، شور، ترشی و حلوا با ظرفیت 385000 عدد که توسط کارشناسان متخصص نگارش و جمع آوری شده است. طرح,توجیهی,تولید,مربا,,ترشی,و,خیار,شور,طرح توجیهی تولید مربا ... mashhad-active.ir/طرحتوجیهیتولیدمرباترشیوخیارشورط/‏ - ذخیره شده کارآفرینی ، طرح توجیهی طرح توجیهی تولید مربا،ترشی و خیار شور 1954800 ... شامل (تنها) فایل 3 بعدی اسکچاپی . ... علم حقوق ,منابع و مبانی حقوق مالیه برای مراجعه به سایت اصلی عنوان پاورپوینت با موضوع حقوق مالی و مالیه عمومی روی لینک زیر… دانلود طرح توجیهی فنی مالی و اقتصادی تولیـد مربا، ترشی و خیارشور ... saadattalar.ir/usb/دانلود-طرح-توجیهی-فنی-مالی-و-اقتصادی-ت-4/‏ - ذخیره شده طرح توجیهی فنی مالی و اقتصادی تولیـد مربا, ترشی و خیارشور با ظرفیت در ... فایل مربوط به دانلود حل مشکل null در سامسونگ i9300 با لینک مستقیم را که در دسته… طرح توجیهی تولید مربا ترشی و خیارشور | allows | 179406 allows.chlorophyll.ir/allows/179406/html‏ - ذخیره شده دانلود طرح توجیهی تولید مربا، ترشی و خیارشور با ظرفیت 620 تن در سال، مقدمه: علیرغم نیاز کشور به واردات محصولات کشاورزی، محدودیت دوره برداشت محصولات ... طرح توجیهی تولید ترشیجات خیار شور و مربا | grad | 178900 grad.chlorophyll.ir/grad/178900/html‏ - ذخیره شده طرح توجیهی تولید ترشیجات، خیار شور و مربا در قالب word به همراه فهرست, موضوع و معرفی طرح, جداول, سرمایه گذاری کل, دوره بازگشت سرمایه, فضای مورد نیاز, اشتغال ... لینک مستقیم فایل طرح توجیهی تولید مربا، ترشی و خیارشور mg33.manhost.ir/.../لینک-مستقیم-فایل-طرح-توجیهی-تولید-مربا،-ترشی-و-خیارشور‏ دوست گرامی ،شما هم اکنون فایل با مشخصات و عنوان طرح توجیهی تولید مربا,طرح توجیهی تولید ترشی,طرح توجیهی تولید خیارشور, دانلود طرح توجیهی تولید مربا,, دانلود ...